Låt apan göra adwords jobbet
Sökmotoroptimering
Google AdWords Byrå
Google Partner Göteborg

Löfbergs

Ökat antal ordrar med 4800%

Ökad omsättning med 1700%

Minskad kostnad med 60%

Löfbergs - Google AdWords

Inga Bindningstider!

På Teveo har vi inga bindningstider. På så vis sätter vi press på oss själva att alltid överträffa kundens förväntningar.

Vi gör det som krävs!

Olika projekt kräver olika verktyg och tillsammans med hårt manuellt arbete har vi etblerat starka relationer med våra kunder.

Mer än bara AdWords!

Vi djupdyker ständigt i Analytics och ser kritiskt på er webbplats för att inte bara driva trafik, utan även resultat.

Google AdWords

AdWords Partner GöteborgTeveo är en certifierad AdWordsbyrå inom Sök- och Display med en unik affärsmodell som bygger på långsiktighet och resultat. Vill du veta vad vi kan göra för dig? Hör av dig så gör vi en analys av er marknad och situation.

Annonsera på Google!

För vissa den kanske viktigaste pusselbiten

Google AdWords logoFör att lyckas på nätet krävs att ett flertal pusselbitar ligger på plats och det är sällan en enda pusselbit som löser alla de utmaningar man står inför även om vissa bitar givetvis är viktigare än andra. Förutom att hemsidan skall vara väl genomtänkt, med ett tydligt mål som man vill att besökarna skall uppfylla, gäller det givetvis också att man driver in RÄTT besökare in till relevanta delar av hemsidan. Att dessutom kunna mäta och följa upp varje besök för att sen använda statistiken till att ytterligare förbättra kvalitén på dessa besökare - och därmed RESULTATET - är precis det AdWords handlar om!

Om annonseringen genererar mer pengar än det kostar vet man sällan svaret på i traditionella media och även om det inte bör tolkas helt svart eller vitt så kan man faktiskt spåra in på detaljnivå vad din investering i AdWords genererat. Har du en webbutik kan man till och med spåra avkastningen ner på kronan, ett nyckeltal som du säkerligen känner till som ”ROI – Return On Investment”.

För att din ROI ska bli så hög som möjligt gäller det att du kontinuerligt arbetar med ditt AdWordskonto och att du har rätt verktyg för att få ut mesta möjliga för varje investerad krona. Vad du betalar per klick, vilken position du köper, hur landningssidorna ser ut och när på dygnet du budar mer eller mindre på dina viktigaste ord är några av hundratals faktorer som påverkar slutresultatet och det är den här typen av utveckling och administration vi som AdWords-byrå specialiserat oss på. Vi har verktygen, tiden och intresset att ge dig bästa möjliga förutsättningar på Google.

När någon söker - Söknätverket

Annonsera på Google med AdWords söknätverkDet är väl rimligt att påstå att chansen att sälja en order eller få en förfrågan på en tjänst är som störst när någon aktivt letar efter produkten/tjänsten?

Varje gång en sökning görs på Google har du som företag möjlighet att synas på just den sökningen, det kostar ingenting att synas , däremot får du betala några kronor om personen som gör en sökning väljer att klicka in på just din annons. Om du då har rätt annonstexter kopplade till rätt sökord och dessutom har en hemsida som presenterar en bra lösning till det som personen sökte efter så har du ganska goda möjligheter att få en affär. Den här delen av AdWords kallas för ”Söknätverket” och är många gånger det första steget i en lyckad AdWordsstrategi.

Google Shopping

Annonsera på Google ShoppingGoogle Shopping, eller Product Listing Ads (PLA) som vissa känner till det som, lanserades i Sverige i slutet av 2013 och är ett sätt för E-handlare att nå ut med både bild, produktbeskrivning och pris direkt i sökresultatet, ett måste för alla e-handlare! För att börja synas med den här typen av annonser krävs det att man har ett ”Google Merchant Center” som man sedan kopplar ihop med sitt AdWordskonto. Det som kan vara lite klurigt är den produktfeed/prisfeed som efterfrågas för att Merchant Center skall fungera. Som AdWords byrå har vi verktygen som gör detta enkelt!

När någon surfar - Displaynätverket

Google AdWords - DisplayannonserFörutom Söknätverket består Google AdWords av Displaynätverket, miljontals webbplatser som avsatt utrymme för AdWordsannonser.

Displaynätverket är ett sätt att ta sin AdWordsannonsering ett steg längre och för vissa företag är detta den absolut viktigaste delen i verktyget. Displaynätverket ger annonsören en mängd olika möjligheter till att synas med både text-, bild- och videoannonser (webb-TV) på stora webbplatser som Youtube, Metro, Ratsit m.m. Det är också den del av AdWords som snabbt kan kosta dig din avkastning om kampanjinställningarna inte görs korrekt. Rätt utfört kan man däremot få en enorm exponering för väldigt lite pengar i jämförelse med traditionell media.

Remarketing

Remarketing med Google AdWordsRemarketing eller Retargeting, som är en av många varianter på Targeting, innebär att man endast visar upp text- bild- eller videoannonser för de som varit inne på din webbplats tidigare. Har du någon gång blivit jagad av annonser från en hemsida som du tidigare besökt är detta en variant av Remarketing. Det här sättet att marknadsföra sig på är en av de mest kostnadseffektiva kampanjvarianterna i AdWords och bör i viss mån göras av alla företag som vill öka sin trovärdighet ut mot kund samt till en extremt låg kostnad också stärka sin kundbas.

YouTubeannonsering

Annonsera på Youtube med Google AdWordsMöjligheten att annonsera på YouTube med Text- Bild- och Videoannonser får du genom Google AdWords och med rätt material kan man här göra en hel del innovativa kampanjer. YouTube är ett media vars effekt enkelt kan jämföras med TV-reklam, de stora skillnaderna är att du får mer för pengarna och transparensen genom den spårning som finns i AdWords och Analytics. Text- och Bildannonser skjuter man ut på YouTube precis som med övriga Displaykampanjer men vill man synas med filmklipp krävs det att man kopplar ihop sitt youtubekonto med AdWordskontot. Tänk vad man kan uppnå om man kombinerar detta med Remarketing - ett absolut måste för alla bredare kampanjstrategier!

Ring Webbyrån Teveo i Göteborg Vill du veta mer om att Annonsera på Google & YouTube? Fyll i formuläret uppe till höger eller ring oss på: 031 - 314 75 00