Låt apan göra adwords jobbet
Sökmotoroptimering
Google AdWords Byrå
Google Partner Göteborg

Konverteringsoptimering

Konverteringsoptimera din hemsida eller webbshop

Dubbla din webbförsäljning med några enkla tester!

Konverteringsoptimering handlar kort och gott om att göra din hemsida till en bättre säljare. Man vill inte skicka in en massa besökare genom Google AdWords annonser eller göra ett långsiktligt SEO arbete om sidan ändå inte lyckas sälja produkten eller tjänsten. En konvertering är nämligen när besökaren slutfört ett mål du satt upp på sidan. Ett mål kan vara att besökaren köper en produkt, skickar in en offertförfrågan via ett formulär eller kanske registrerar sig på ett nyhetsbrev. Du bestämmer vad målet är men för att besökaren ska konvertera, alltså uppfylla ditt mål, krävs det att informationen på sidan är bra och att den är snygg och enkel att hitta information på.

Vad har ni för omvandlingsfrekvens?

Ta reda på hur duktig din sida är som säljare med hjälp av vårt enkla verktyg nedanför.

Räkna ut din konverteringsgrad

 

(%)

En konverteringsgrad på 10 procent innebär att 9 av 10 besökare lämnar sidan utan att göra det du vill att dom ska göra. Hela 90% går alltså ut från sidan tomhänta och risken för att de väljer en konkurrent istället för dig är nu relativt stor. Har du en konverteringsgrad på 1 procent idag kan omsättningen via hemsidan dubblas med så lite som 1 procentenhets förbättring! Det kan handla om något så enkelt som att göra köpknappen mer tydlig i någon avvikande färg.

Boka en fika - vi bjuder på bananen!

Ring Webbyrån Teveo i Göteborg Vill du veta mer om konverteringsoptimering? Fyll i formuläret uppe till höger eller ring oss på: 031 - 314 75 00