Låt apan göra adwords jobbet
Sökmotoroptimering
Google AdWords Byrå
Google Partner Göteborg

Teveo Nyheter

Partillebyrån Teveo säljs till konkurrent

Partillebyrån Teveo säljs till konkurrent

Örnsköldsviksföretaget Brath köper den första september byrån Teveo i Partille. I och med det startas också Braths göteborgskontor. Vi blir en del av något som är mycket större nu, säger Andreas Eriksson, VD på Teveo.

 

När Brath den första september köper Teveo AB innebär det företaget i Partille blir en del av en klart större byrå. I och med det kan man komma åt de större kunderna.

 

  • Vi har varit en liten byrå, säger Andreas Eriksson, VD på Teveo, nu blir vi en del av en nästan sex gånger så stor organisation. Det betyder bl.a. att vi framöver slipper tacka nej till större kunder vilket vi tidigare tvingats göra vid några tillfällen.

 

Teveo har idag cirka 50 kunder i Göteborgsområdet och en väl fungerande verksamhet inom samma område som Brath. På många sätt har de båda byråerna varit direkta konkurrenter fram till köpet.

 

  • De båda byråerna passar bra ihop, säger Andreas, vi kommer kunna tillföra specialistkunskap som de inte har uppe i Örnsköldsvik, t.ex. Inom Facebook-annonsering. För vår del så får vi tillgång till deras stora muskler inom sökmarknadsföring.

 

Teveos båda grundare, Andreas Eriksson och Christian Persson kommer fortsätta aktivt i företaget och Andreas kommer att fortsätta som byråchef på Göteborgskontoret.

 

  • Jag skulle inte vilja lämna nu, säger han, nu börjar resan på allvar. Och så fick vi ju en del ägande.


 

Bråth AB - www.brath.se Teveo AB - www.teveo.se

 

Teveo blir Google Premier Partner

Teveo blir Google Premier Partner

Vi på Teveo AB är från och med nu en del av Googles Premier Partner-nätverk. Steget upp från Google Partner kommer efter att vi uppvisat genomgående goda resultat i högbudgetskonton och visat stor samarbetsvilja med Google Sverige.

Tidigare i veckan fick vi alltså beskedet av Google Sverige att vi numer är medlemmar av deras exklusiva skara av Premier Partners, ett Googlenätverk reserverat för de bästa Adwordsbyråerna i Sverige. Det är en stor ära och ett kvitto på att vi gör ett strålande jobb för både våra kunder och Google själva.
 
Att bli Premier Partner innebär bland annat att vi har en dedikerad support med Google, kan vidareutbilda oss ytterligare ett steg för att ge ännu bättre service till våra kunder, och tillåter ett djupare strategiskt samarbete med Google inom digital marknadsföring - allt för att vidareutveckla vår förmåga att fortsätta producera högklassiga resultat.
 
Utnämningen till Premier Partner är ett ytterligare steg i Teveos och Google Sveriges redan existerande samarbete. Tidigare i år var vi som kanske bekant föreläsare i Googles och Almi Företagsrådgivnings digitala utbildningsinitiativ - Digitalakademin - ämnat för att utbilda svenskt näringsliv i att konkurrera bättre online med hjälp av digital marknadsföring.
 
Vi kommer att använda detta förtroende till att fortsätta gå i bräschen för digital marknadsföring via Adwords - vare sig det handlar om att alltjämt hålla oss uppdaterade inom det absolut senaste inom Adwords och PPC, eller att ge högklassig, exklusiv service till våra kunder.

Teveo till E-commerce Stockholm 11-12 maj

Teveo till E-commerce Stockholm 11-12 maj

Imorgon arrangerar Teveos eminenta kund Easyfairs sin årliga E-commerce Stockholm-mässa, som utlovar två dagar helt dedikerade åt e-handel.
 
Easyfairs E-commerceär en av Skandinaviens största, och handlar som mässnamnet föreslår om e-handel. Inför årets mässa utlovar Easyfairs en fullsmockad upplevelse som kommer att handla om både nutidens och morgondagens trender inom ehandelsbranschen. Para ihop den premissen med föreläsningar, workshops, utställare, konferenser, nätverksevents, utbildningar och mycket, mycket mer, och du har ett vinnande koncept i år.
 
Självfallet kommer även vi på Teveo att medverka - förutom en monter där alla är välkomna att diskutera allt mellan himmel och jord och kasta bananer så kommer Robin Pettersson att närvara lite överallt på mässan.
 
Missa inte hans föreläsning klockan 12 imorgon om videoannonsering och dess möjligheter samt utveckling för ehandelsverksamheter - förutom det kommer Robin även synas i panelen på E-handelsskolan, en ”talkshow” arrangerad av DIBS.
 
Kända experter från bland annat PostNord, Conversionista, DIBS och så klart Teveo kommer att diskutera vad som krävs för att få igång och bibehålla en lönsam e-handel. Robin är förståeligt upprymd över att få vara en del av E-commerce-mässan i år:
- Det ska bli fantastiskt att i år vara lite mer i mötesplatsen än på som vi varit tidigare år. Ett steg i rätt riktning när det kommer till att utveckla ehandeln till sin sanna potential. Det ska bli grymt kul att få vara en del av detta fantastiska evenemang!
 
Förutom grymma föreläsningar och events så bjuder mässan på fantastiska utställare, bland annat Fyndiq, Tradera, Airbnb, Creuna och många fler. Missa inte!
 
Ses imorgon!

Teveo återigen till Magentodagen

Magentodagen 2016Nytt år betyder nya upplevelser, events och möjligheter. En sak som inte verkar ändras är att Magento-dagen, som anordnas av Webbhuset för femte året i rad, går
av stapeln redan imorgon.

Som brukligt hamnar e-commerce under luppen och i år nalkas det diskussioner och presentationer gällande, bland annat: digital marknadsföring, konverteringsfokuserad design, kassaoptimering samt trender och nyheter inom e-handel.

Magento-dagen gästas i år av både nya och bekanta ansikten, däribland vår egen Robin Pettersson, trendspanande Patrik Müller från DIBS, e-handelsrutinerade
nomaden Jarno Vanhatapio från NA-KD, skarpsynta Kim Dahlroth från Conversionista, varma Krister Lindström från Jogg.se och användaroptimerande Anton Ijäs från Klarna. Som till synes är startfältet lika starkt som föregående år, vilket bådar gott om en inspirerande och actionpackad dag av lärande och diskussioner.

Precis som i fjol kommer Magentodagen att hållas på Posthotellet på Drottninggatan i Göteborg mellan 9:00-15:00 och moderator för eventet är Patrik Müller.

Vill ni läsa om vårt intryck av Magentodagen 2015 så har vi sammanfattat det i en tidigare artikel, som ni finner här

Vill ni veta mer om Magento-dagen från Webbhuset själva så finner ni det här

Hoppas att vi ses där!

Google väljer Teveo Digitalbyrå för 2016

Google väljer Teveo DigitalbyråPressmeddelande den 23 november 2015

Teveo AB inleder 2016 ett samarbete med Google, i samband med deras digitala satsning Digitalakademin, för att öka den digitala kunskapen bland små- och medelstora företagare.

Med start 19 januari 2016 kommer bland annat Robin Pettersson och Gustav Önneslöv från Teveo, en innovativ digitalbyrå från Partille, att föreläsa för Googles räkning på deras digitala utbildningsinitiativ kallat Digitalakademin, grundat i samarbete med Almi Företagsrådgivning för att öka den digitala konkurrenskraften från Sveriges näringsliv.

Teveo kommer över fyra tillfällen att undervisa Digitalakademins elever i hur man bland annat driver trafik till sin hemsida, skapar en närvaro online, får fler kunder och implementerar och utvecklar det man lärt sig under utbildningstillfällena.

Digitalakademin är en rikstäckande satsning vilket innebär att flera kompetenta och innovativa byråer runtom i Sverige strålar samman för att föreläsa och lära ut relevanta digitala verktyg och kunskaper för små- och medelstora företag.

Varje utbildningstillfälle är uppdelat i fyra delar och kommer att innefatta allt från handlingsbara råd till verktyg som kan hjälpa till eller rentav är obligatoriska för att nyttja onlinevärlden till fullo.

Det här har Robin Pettersson, delägare för Teveo, att säga om samarbetet:

"Det känns både roligt och spännande att Google vänder sig till oss i samband med den här satsningen! Under 2015 fick vi representera Sverige i en diskussion hos Google huruvida partnerprogrammet kunde utvecklas då de fått mycket kritik efter skiftet från det som tidigare kallades "Google Engage Academy".”

Han menar också att Googles beslut att välja Teveo som partner i utbildningssatsningen var ett förhållande som växt fram under en längre period:

 ”Jag misstänker att vårt bidrag till den diskussionen tillsammans med att vi föreläser på bland annat Handelsakademin, IHM Business School och Nowa Academy är det som i slutändan gjort att de valde oss för att representera Västsverige. Utöver det är vår kontaktperson och gode vän Maria på Google en riktig slitvarg vilket jag också tror har påverkat beslutet internt."

Teveo och Google kommer även att officiellt bekräfta samarbetet under Di Gasell-galan 24 november, där de även kommer kunna att svara på frågor och funderingar gällande samarbetet eller Digitalakademin som satsning i sig.

För mer information, kontakta Robin Pettersson på 072 - 332 75 10, 031-314 75 10 eller via mail, Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Teveo kommer inledningsvis föreläsa fyra gånger mellan 1 februari 2016 till 23 mars 2016 på Lindholmen Conference Center i Göteborg. Varje föreläsning sker mellan 16:00-20:00.

För mer info om själva satsningen, läs mer här

Snabb info om Teveo AB i fråga mer info finner här

Teveo är en digital kommunikationsbyrå med säte strax utanför Göteborg. Vi arbetar med strategisk planläggning samt praktiskt utförande av aktiviteter genom hela det digitala flödet (Google, YouTube, Sociala medier). Detta då vi ser att den riktiga magin sker när man sammanför och nyttjar synergierna mellan samtliga kanaler. Vi föreläser idag på IHM Business School, Handelsakademin, Nowa Academy samt på majoriteten av Easy Fairs mässor runtomkring i landet med syftet att utbilda inköpare inom det nischade ämne vi älskar mest, AdWords.

Välkommen Stena Line Freight

Stena Line FreightTeveo inleder ett samarbete med Stena Line Freight och kommer följaktligen bland annat arbeta med deras Adwords­konto, SEO samt effektivisera deras kommunikation i samtliga digitala kanaler under 2015/2016.

Vi på Teveo Adwordsbyrå är upprymda över att kunna avslöja Stena Line Freight som ett av våra senaste tillskott till familjen. Vårt huvudmål i det nya samarbetet kommer vara att marknadsföra Stena Lines fraktbolag online, bland annat inför deras uppkommande mässor som de medverkar på.

Stena Line är ett av världens största transport och reseserviceföretag och är ansedd som en tungviktare inom transport och sjötrafik framförallt i Europa och i Baltikum. Företaget har Nordeuropas mest välutvecklade nätverk för sjörutter med 22 möjliga rutter från Storbritannien till Baltikum. De har förbindelser mellan tio länder och 35 rederifartyg ständigt i drift. Stena Line drivs av dess 5600 anställda och omsätter i skrivande stund ungefär 12 miljarder kronor. Företaget har även en innovativ företagskultur och står oftast i framkant gällande teknologi, miljövänlighet och service. Frakt visionen är att vara Europe’s leading freight network provider in short sea shipping.

Teveo intervjuas av JustRivista samt info om nästa veckas Afterwork

Adwords intervju hos justrevistaRobin Pettersson från Teveo Webbyrå Göteborg träffade JustRivistas Håkan Linger för en intervju förra veckan om sökordsannonsering, Adwords och hur man sätter upp ett Adwords-konto för annonsering. Samtidigt avslöjar vi vilken e-handelspersonlighet som gästar nästa veckas Afterwork.

Förra veckan fick JustRivista - ett säljbolag som arbetar med medieförsäljning och content marketing på uppdrag av företag och organisationer, samt i egen regi – egentid med Teveos Robin Pettersson gällande onlinemarknadsföring.

I en mindre intervju diskuterar Robin sökord, annonsering med hjälp av sökord, Adwords och generella tips på hur man bäst optimerar sin verksamhet efter sökord med JustRivistas utsände Håkan Linger.

I intervjun diskuteras som sagt tips och tricks gällande sökord, vad man ska tänka på för att hitta sina sökord för sin verksamhet och i grund och botten fungerar intervjun som en bra introduktion för dig som funderar på att starta ett företag online och vill synas högre på Googles sökresultat inom din bransch.

Främst inriktar sig texten mot de som plockat upp content marketing eller som funderar på att göra det, men den är lika applicerbar för andra former av  onlinesatsningar också.

Stort tack till JustRivista och Håkan Linger för intervjun – vi på Teveo hoppas att läsare fått ytterligare insikt inom ämnet.

Ny gäst till Afterwork

Efter en mycket spännande inledning på vår nya poddserie om e-handel, Afterwork med Daniel Wilke från MyNewsDesk, så har vi fått blodad tand efter insiktsfulla diskussioner, avslappnat häng och personliga, nya infallsvinklar på onlinemarknadsföring med e-handelns vördade eliter. Förra gången vistades vi av självaste Andreas Anderzon som till vardags är e-commerce manager på logistikföretaget DB Schenker.

Nu har vi nöjet att presentera vår nästa gäst: Emelie Persson, marknadskoordinator och digital mediaspecialist på Easyfairs! Vi är helt övertygade om att Emelies mångåriga erfarenhet av e-handel, intensiva roll som bland annat marknadskoordinator på Easyfairs och tidigare arbetsroller kan resultera i en riktig pangintervju. Inspelningen av nästa Afterwork börjar under den uppkommande torsdagen och själva podcasten kan avlyssnas den 7 juli. Vi hörs vid då!

Ny Podcastserie

Podcast om kommunikation och marknadsföring

Idag lanserade vi första avsnittet av vår nya podcastserie, Afterwork. podden drivs i ett samarbete med MyNewsDesk.

I detta avsnitt har vi haft lite gött tjöt med e-commerce managern på logistikföretaget DB Schenker. Närmre bestämet Andreas Anderzon.

Här kan ni lyssna på podden.

Gustav Önneslöv, Adwords-tekniker på Teveo, intervjuades av Internetworld om geotargeting- inställningar i Google Adwords.

Adwords geotargeting artikel på internetworldIgår släpptes en mycket välskriven artikel av Anders WollnerInternetworld om Google Adwords och möjligheterna som finns i att använda geotargeting i lokala annonskampanjer, ett ämne som vi på Teveo är mycket bekväma i. Vår alldeles egna Gustav Önneslöv ställde upp på en kort intervju där hans synpunkter på geotargeting-inställningarnas potential hjälpte att forma artikeln som på ett lättförståeligt och skarpt sätt beskriver geotargetingens för- och nackdelar, när det är lämpligt att använda den och allmänna tips kring funktionen i sig.

Vi tackar Internetworld och Anders Wollner för chansen att få sprida kunskapen om intressanta vägar för marknadsförare att enklare och effektivare marknadsföra sina produkter via Google Adwords och hoppas att Internetworlds läsare får en djupare förståelse för en av många strategier inom digital marknadsföring.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.623900/traffa-ratt-.....

Kundcase - Centraldammsugarexperten

Adwords kundcase

Vi har skrivit ett nytt kundcase som handlar om Centraldammsugarexperten där vi testade att ta en större del av SERPen genom att ta fram ytterligare en webbutik.

Läs hela kundcaset här »