Låt apan göra adwords jobbet
Sökmotoroptimering
Google AdWords Byrå
Google Partner Göteborg

Google har störst förtroende i förtroendebarometer

MedieAkademien är en kollaboration mellan Göteborgs Universitet, Forsman & Bodenfors, Göteborgs-Posten och TNS Sifo som ämnar att öka mediedebatten och undersöka hur vi betraktar de olika medierna och relationerna mellan dessa. Sedan MedieAkademien fick sin start 1997 har de genomfört en årlig förtroendekoll som kallas Förtroendebarometern, som alltså kikar på vilka institutioner, företag, myndigheter och dylikt som vi har störst förtroende för. Tittar man på årets resultat ser man bland annat att Google har, som innan, störst förtroende bland nyhetskällor och andra betrodda digitala medier:



Förtroendebarometern

Google tuffar helt enkelt på. Listan har i stort sett bestått sedan några år tillbaka och det är inte mycket som pekar mot att förtroendet för Google kommer svikta i någon nämnvärd mening på ett tag. Vill ni läsa mer om Förtroendebarometern och dess resultat så finner ni undersökningen i PDF-format här.

Man får hoppas på att vi som företag har ett fortsatt högt förtroende, fast varför skulle vi inte ha det? :)